Škodí nám cukr v ovoci?

Důvody, proč se neobejdete bez čokolády
8.12.2018
Gerbery: Jak je pěstovat? Ve váze či květináči?
20.1.2019

Cukry v ovoci nazýváme glukóza a fruktóza, ta vzniká během fotosyntézy. Nejvíce fruktózy a glukózy nalezneme v plodech. Oboje jsou pro většinu živočichů, včetně člověka, zdrojem energie. Jedná se tzv. rychlé cukry, které míří hned do krevnímu oběhu. Proto mají menší šanci se ukládat v tuky, jako je tomu i běžných cukrů.

                        

Všeho moc škodí

Ovoce je obrovským zdrojem vitamínů, minerálů a vlákniny a určitě by nemělo v našem jídelníčku chybět. Některé druhy ovoce obsahují větší množství cukru než ostatní. Pokud se snažíte zhubnout a nedaří se vám to, může být na vině právě ovoce. Při redukci jezte ovoce spíše v dopoledních hodinách, ale nevynechávejte ho. Je výborným zdrojem energie nejen pro sport, ale i pro běžné denní vytížení. Proto každého potěší ovocná kytice z našeho sortimentu. Dodá energii a k tomu vykouzlí úsměv na tváři obdarovaného nebo obdarované. Snídaně nebo dopolední svačina s ovocem je ideální pro každého. Cukr z ovoce se velice rychle rozkládá a tělo s ním nemá prakticky žádnou práci. Odpoledne a večer s ovocem opatrně. Cukr získaný z ovoce již nestihnete spálit a uloží se v tuky, jenže určitě se hodí více na mlsání než běžné sladkosti nebo jídla obsahující tuky. Mezi nejsladší řadíme banány, hroznové víno, meloun, broskve a meruňky.

Pozor na slazené nápoje, šťávy a kompoty

Různé džusy a kompoty bývají často ještě přislazovány. Pokud se snažíte zhubnout, zcela je vynechte. Vysoký obsah cukrů obsahuje sušené a kandované ovoce. I tak je to mnohem vhodnější mlska pro děti i dospělé než sebezdravější bonbony nebo sušenky.

O cukru v ovoci existuje mnoho protichůdných informací a někdy je těžké se v nich vyznat. Faktem zůstává, že ovoce bylo potravou člověka už od pradávna a je přirozenou součástí našich jídelníčků. Mnoho mylných informací přišlo se vznikem bezsacharidových diet. Bílkoviny člověku cukry nenahradí a tělo začne čerpat energii ze svalů, což může mít i špatné zdravotní následky. Absence cukrů může způsobit únavu, bolesti hlavy a podrážděnost.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *